Premierę trzech nowych modeli na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie Kia Motors Corporation uważa za historyczny przełom w swej historii. Podczas jednej wystawy odbędzie się światowa premiera kompaktowej Kia Rio oraz europejskie premiery modeli Kia Picanto i Kia Optima Hybrid.
„Trzy premiery nowych pojazdów, rewolucja stylistyczna, inżynieria klasy światowej i zaawansowane technologie hybrydowe to mocny wyraz naszej obecności w Genewie.” − mówi Hyoung-Keun Lee, wiceprezes Kia Motors Corporation − „Nie tylko w Europie ale i w wielu innych krajach świata rynek samochodów małych i kompaktowych stanowi znaczny procent sprzedaży globalnej, dlatego też nowa Rio i Picanto mają tak wielkie znaczenie dla Kia w tym przełomowym dla nas roku.”
Nowe Picanto to samochód niewielkiej postury, lecz w pełni dojrzały. Radykalnie zmodernizowane pod względem konstrukcyjnym i stylistycznym, bez trudu buduje poczucie solidności i dojrzałości. Jego długość całkowita wzrosła o 60 mm (do prawie 3,6 m) − przy wydłużonym o 15 mm rozstawie osi. W połączeniu z przemyślaną konstrukcją wnętrza oznacza to większą przestrzeń na nogi kierowcy i przedniego pasażera (o 36 mm) oraz zwiększoną do 200 litrów (tj. o 27 %) objętość ładunkową bagażnika. Dopracowanie detali nadwozia pozwoliło obniżyć współczynnik oporu
aerodynamicznego Cd do wartości 0,31 − pozostawiającej większość pojazdów segmentu A daleko w tyle. Picanto oferowane będzie w dwóch wersjach nadwoziowych − pięcio- i trzydrzwiowej, zyskując realną szansę konkurowania z najlepszymi konstrukcjami w globalnym „miejskim” segmencie „A”.
Pod maskę nowego Picanto trafią do wyboru trzy wersje silnika Kappa: czterocylindrowa o pojemności 1248 cm3 rozwijająca moc 85 KM i moment obrotowy 121 Nm oraz dwie trzycylindrowe o pojemności 998 cm: benzynowa i ‘Bi-Fuel’ (alternatywnie zasilana gazem LPG lub benzyną). W wersji benzynowej moc silnika wynosi 69 KM a moment obrotowy 95 Nm. Wersja ‘Bi-Fuel” wytwarza moc 82 KM i moment 94 Nm.
Kia Rio czwartej generacji to przykład Rewolucji zamiast Ewolucji wobec poprzedniego pokolenia. Samochód dostępny będzie w Europie w dwóch wersjach nadwozia: 3 lub 5-drzwiowym. Gama jednostek napędowych Kii Rio obejmować będzie cztery ekonomiczne silniki trzy- i czterocylindrowe o pojemności 1.1-1.4 litra i mocy 70-109 KM Nowa Kia Rio charakteryzuje się niskimi kosztami eksploatacji oraz wiodącym w swej klasie poziomem emisji CO2 do atmosfery na bazowym poziomie 85 g/km. Uwzględniając zużycie paliwa od 3,2 l/100 km − Kia Rio ma szansę stać się najczystszym ekologicznie, nieelektrycznym samochodem w Europie. Nie wiadomo jeszcze, czy nowa Kia Rio dostępna będzie w sprzedaży na rynku polskim.
Zaprezentowana w Genewie, po raz pierwszy w Europie, Kia Optima Hybrid wejdzie do seryjnej produkcji w połowie roku 2011. Optima Hybrid wyznacza drogę dla nowych technologii, których rozwój następować będzie w światowych modelach produkcyjnych Kia na przestrzeni najbliższej dekady.
Premierom trzech modeli samochodów Kia towarzyszy debiut nowej wersji popularnego silnika benzynowego serii ‘Kappa’ o zadziwiająco doskonałych osiągach przy niskim zużyciu paliwa. Ta wielce innowacyjna jednostka o pojemności Male Supplements skokowej 998 cm3 jest pierwszą konstrukcją trzycylindrową produkcji Kia, która dzięki wyposażeniu w turbosprężarkę rozwija niezwykłą jak na swą wielkość moc 110 KM − przy typowej dla małych silników oszczędności paliwowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz