Druga generacja Kia cee’d, która zotała wprowadzona na polski rynek w czerwcu 2012 wygrała w kategorii designu nadwozia, otrzymując jednocześnie honorowe wyróżnienie za wyjątkową innowacyjność aranżacji i stylowy wystrój wnętrza.
Kia GT wygrała w kategorii samochodów koncepcyjnych. Jest to sportowy sedan z napędem na tylne koła, którego światowa premiera odbyła się we wrześniu 2011 podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.
Zorganizowany po raz pierwszy w roku 2011 Automotive Brand Contest stał się imprezą cenioną w skali międzynarodowej. Konkurs jest otwarty dla producentów samochodów, dostawców części zamiennych oraz firm oferujących usługi projektowe i komunikacyjne dla przemysłu motoryzacyjnego. Nagrody przyznawane są w 16 kategoriach, m.in. designu samochodów, części zamiennych i akcesoriów, osiągnięć technologicznych, cyfryzacji, brandingu a także organizacji eventów specjalnych.
Tegoroczni dwaj laureaci nagród to modele kluczowe dla Kia Klub Polska. Druga generacja samochodu cee’d, europejskiego bestsellera Kia odznacza się stylizacją charakterystyczną dla sportowego coupé przy obszerności wnętrza i funkcjonalności pięciodrzwiowego hatchbacka. Ekskluzywność designu podkreślają chromowane obramowania okien bocznych oraz muskularne przetłoczenia pokrywy komory silnika. Całości dopełnia ergonomiczny, zorientowany na kierowcę kokpit i wyrafinowany wystrój wnętrza oraz wiodąca w branży motoryzacyjnej − 7-letnia gwarancja producenta.
Inspirowana samochodami typu „grand tourer” z lat 1970 stylizacja Kii GT z kolei − łączy atletyczne proporcje karoserii z wyszukanym wnętrzem dla czterech osób, uchylając rąbka tajemnicy przyszłej filozofii stylistycznej Kia.
Uroczystość wręczenia nagród przyznanych w konkursie Automotive Brand Contest 2012 odbędzie się w czasie Wieczoru Designerów 27 września br. (pierwszy dzień prasowy) na tegorocznym salonie Mondial de l’Automobile w Paryżu.
Pierwsze wyróżnienia z tej serii koncern Kia otrzymał w inauguracyjnej, ubiegłorocznej edycji Automotive Brand Contest: oprócz laurów Best of the Best w kategorii brand design, nagrody za design nadwozia przypadły samochodom Kia Sportage, Rio i Optima.
Automotive Brand Contest organizowany jest przez Niemiecki Instytut Wzornictwa Przemysłowego (Rat für Formgebung), który powstał w 1953 roku z inicjatywy parlamentu federalnego, a dziś należy do najważniejszych światowych ośrodków wymiany informacji i wiedzy oraz komunikacji na polu wzornictwa przemysłowego. Wśród członków Instytutu znajdują się przedstawiciele 170 wiodących firm w skali międzynarodowej. W ramach swej działalności Rat für Formgebung przyznaje także najważniejsze oficjalne wyróżnienie krajowe w dziedzinie wzornictwa przemysłowego „Designpreis Deutschland”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz