f546519a9f72618bb5b13e65a09ad44a

STYLOWY FACET: Zadbany mężczyzna

niedziela, 11 października 2009

Zadbany mężczyzna

Nasz wygląd to nasza wizytówka. Niby to takie oczywiste, ale do niedawna to stwierdzenie dotyczyło głównie kobiet. Mężczyźni często byli w tej kwestii traktowani ulgowo. Trochę niedbały wygląd, wymięta koszula i kilkudniowy zarost były tolerowane zarówno w pracy, jak również na imprezach towarzyskich. Do niedawna w naszej zbiorowej świadomości pokutowało przekonanie, że mężczyzna nie musi przywiązywać wagi do swojego wyglądu, a dbanie o siebie jest niemęskie. Na szczęście to przekonanie też się zmienia.
 
W ciągu ostatnich kilku lat przeprowadzono szereg projektów badawczych, dotyczących postrzegania płci. W jednym z nich wzięło udział 1800 kobiet i mężczyzn z USA, Kanady i krajów europejskich. Pytano o to, jak wygląd zewnętrzny ma wpływ na postrzeganie danej osoby.Aż 73% pań utożsamia zadbanego mężczyzn z mężczyzną spełniającym się zawodowo. Opinię tę potwierdza aż 63% panów. Co kojarzy nam się z sukcesem? Mężczyźni na pierwszym miejscu podawali odpowiedni ubiór, na drugim zaś gładko ogoloną twarz.

W ocenie kobiet brak zarostu również zajął wysoką drugą pozycję. Pierwsze miejsce panie „oddały” kuszącemu zapachowi. Według Davida Moxona, analizującego wyniki angielskich badań – „wskazuje to na związek między odpowiednim wyglądem zewnętrznym, a większym szacunkiem do jednostki. Zadbany mężczyzna czuje się pewniej: mimowolnie podnosi się jego samoocena, co sprawia, że znacznie lepiej jest odbierany przez otoczenie […], a wygląd zewnętrzny jest dziś bardzo ważną kartą przetargową w społecznej grze o zwycięstwo.”Europejczycy przed lustrem. Największą uwagę do swojego wyglądu przywiązują mieszkańcy krajów Śródziemnomorskich.

Badania europejskie pokazują, że Grecy są najbardziej skłonni zmienić swój wizerunek, jeżeli miałoby to pomóc im w życiu osobistym lub zawodowym (63%). Portugalczycy i Grecy (odpowiednio 92% i 90%) bez wahania zgodzili się z opinią, iż współcześni mężczyźni powinni dbać o swój wygląd. Te dwie nacje są wyraźnym przykładem społeczeństw, w których panuje kult ciała bezpośrednio przekładający się na prestiż społeczny.

Polacy podzielają opinie wyrażane przez ankietowanych w innych krajach europejskich. Badania przeprowadzone przez Instytut Pentor pokazują, że niemal 90% badanych. A tax deferred 1031 exchange in real estate allows investors to maximize leverage. Polaków nie toleruje u mężczyzn niechlujnego ubioru. Coraz częściej zwracamy uwagę nie tylko na strój, ale również na fryzurę, czy dobrze obcięte paznokcie. Kobietom najbardziej podobają się mężczyźni ogoleni na gładko. Kilkudniowy zarost preferuje 7% kobiet i 8% mężczyzn. Same wąsy akceptuje 4% kobiet i 5% mężczyzn.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz